1. Головна
  2. /
  3. Батькам
  4. /
  5. Навчання дітей з ООП

Навчання дітей з ООП

Шановні батьки! Якщо у Вашої дитини виникли труднощі під час засвоєння шкільної програми, звертайтеся до міського інклюзивно-ресурсного центру (вул. Ярослава Мудрого 4).

Спеціалісти нададуть Вам та дитині рекомендації щодо навчання та виховання з урахуванням індивідуальних та вікових особливостей дитини.

Заклад забезпечений безперешкодним доступом для навчання дітей з особливими освітніми потребами – обладнаний пандусом.

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ ПЕДАГОГА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  1. Навчання має бути активним.
  2. Діти повинні мати можливість вибору, необхідно розвивати у них критичне мислення, підштовхувати до сприйняття самостійних рішень і активного навчання.
  3. Тактовність – найважливіша умова в роботі.
  4. Задовольняйте індивідуальні освітні потреби, використовуйте творчі й оригінальні методи заохочення дітей до мислення та навчання.
  5. Установлюйте партнерські, близькі стосунки з родинами дітей і заохочуйте їх до активної участі у педагогічному процесі, щоб школа і сім’я спрямовували свої зусилля в одному напрямі.
  6. Завжди пам’ятайте, що у дітей набагато схожого, ніж відмінного, незалежно від їхнього стану й потенціалу.

СТРАТЕГІЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

  • Дотримуйтесь усталеного розпорядку дня, постійного порядку дій.
  • Пропонуйте безпечне місце, звідки вони могли б спостерігати за діяльністю інших.
  • Сприяйте залученню дітей до груп, можна просто виконувати  завдання удвох.
  • Використовуйте позитивне підкріплення: усмішка, кивок голови чи плескання по спині,хваліть за правильні дії, не примушуйте до колективної роботи, приділяйте індивідуальну увагу, щоб у них з’явилося відчуття довіри, необхідне для колективної роботи.
  • Звертайте увагу на зусилля, а не результат («Те, що ти зробив, дуже корисно».)
  • Особливо складно працювати з агресивними дітьми, тому обмежуйте рівень шуму і візуальної стимуляції, необхідне просторе приміщення, щоб можна було відокремити гіперактивних дітей.
  • Давайте чіткі вказівки:учні мають чітко розуміти, чого від них хочуть, у класі повинен бути вивішений розпорядок дня, на агресивну поведінку слід реагувати миттєво й організовувати паузи, щоб заспокоїти дітей.
  • Учіть контролювати свої дії. 

ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

  • Учитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками.
  • Ознайомитися з діагнозом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини.
  • Вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини.
  • Враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня.
  • Бути добре ознайомленим з приладами, які використовують його учні з порушенням зору і слуху.
  • Навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами.
  • Зрозуміти важливість цілеспрямованого залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків.
  • Навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять.
  • Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи неуважні.
  • Навчитися адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей.
  • Створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу.
  • Формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища.
  • Підготувати дітей класу до того, що поряд з ними навчатимуться учні з особливими освітніми потребами.
  • Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями дружні стосунки, щоб діти з особливими потребами відчували себе членами колективу.
  • Привчати здорових дітей допомагати (за потреби) опікуватися однолітками з особливими потребами.
  • Не припускати зневажливого ставлення до дітей з обмеженими можливостями.

Людям із порушенням зору