Шановні батьки! Якщо у Вашої дитини виникли труднощі під час засвоєння шкільної програми, звертайтеся до міського інклюзивно-ресурсного центру (вул. Ярослава Мудрого 4).
Спеціалісти нададуть Вам та дитині рекомендації щодо навчання та виховання з урахуванням індивідуальних та вікових особливостей дитини.
Заклад забезпечений безперешкодним доступом для навчання дітей з особливими освітніми потребами – обладнаний пандусом.
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ ПЕДАГОГА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
- Навчання має бути активним.
- Діти повинні мати можливість вибору, необхідно розвивати у них критичне мислення, підштовхувати до сприйняття самостійних рішень і активного навчання.
- Тактовність – найважливіша умова в роботі.
- Задовольняйте індивідуальні освітні потреби, використовуйте творчі й оригінальні методи заохочення дітей до мислення та навчання.
- Установлюйте партнерські, близькі стосунки з родинами дітей і заохочуйте їх до активної участі у педагогічному процесі, щоб школа і сім’я спрямовували свої зусилля в одному напрямі.
- Завжди пам’ятайте, що у дітей набагато схожого, ніж відмінного, незалежно від їхнього стану й потенціалу.
СТРАТЕГІЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
- Дотримуйтесь усталеного розпорядку дня, постійного порядку дій.
- Пропонуйте безпечне місце, звідки вони могли б спостерігати за діяльністю інших.
- Сприяйте залученню дітей до груп, можна просто виконувати завдання удвох.
- Використовуйте позитивне підкріплення: усмішка, кивок голови чи плескання по спині,хваліть за правильні дії, не примушуйте до колективної роботи, приділяйте індивідуальну увагу, щоб у них з’явилося відчуття довіри, необхідне для колективної роботи.
- Звертайте увагу на зусилля, а не результат («Те, що ти зробив, дуже корисно».)
- Особливо складно працювати з агресивними дітьми, тому обмежуйте рівень шуму і візуальної стимуляції, необхідне просторе приміщення, щоб можна було відокремити гіперактивних дітей.
- Давайте чіткі вказівки:учні мають чітко розуміти, чого від них хочуть, у класі повинен бути вивішений розпорядок дня, на агресивну поведінку слід реагувати миттєво й організовувати паузи, щоб заспокоїти дітей.
- Учіть контролювати свої дії.
ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
- Учитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками.
- Ознайомитися з діагнозом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини.
- Вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини.
- Враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня.
- Бути добре ознайомленим з приладами, які використовують його учні з порушенням зору і слуху.
- Навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами.
- Зрозуміти важливість цілеспрямованого залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків.
- Навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять.
- Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи неуважні.
- Навчитися адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей.
- Створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу.
- Формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища.
- Підготувати дітей класу до того, що поряд з ними навчатимуться учні з особливими освітніми потребами.
- Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями дружні стосунки, щоб діти з особливими потребами відчували себе членами колективу.
- Привчати здорових дітей допомагати (за потреби) опікуватися однолітками з особливими потребами.
- Не припускати зневажливого ставлення до дітей з обмеженими можливостями.